Marketing w Internecie

10 tematów do artykułów na blog ekspercki

Regularne publikowanie na blogu jest najważniejszą rzeczą, którą robią firmy, które chcą mieć coraz więcej ruchu na swojej witrynie. Na początku głównym źródłem tematów do artykułów powinno być badanie rynku. Oprócz tego należy też sięgać po bieżące i osobiste tematy związane z tym co sprzedajesz.

Czytaj dalej →

Marketing w Internecie, Strony internetowe, Tworzenie stron internetowych  Tematy: , , , , , . 0

Najważniejsza jest treść, czyli 3 rzeczy mające wpływ na pozycjonowanie w Google stron internetowych i sklepu

Pozycjonowanie stron internetowych, w tym również sklepu internetowego, można sprowadzić w zasadzie do trzech zasadniczych spraw. Jeśli skupisz się tylko na nich, nie ma siły, wcześniej czy później strony będą pojawiać się coraz wyżej w wynikach wyszukiwania Google i ruch na Twoich stronach wzrośnie.

Te trzy rzeczy można by zebrać w jednym zdaniu. Aby się wypozycojnować umieszczaj na swoich stronach i w sklepie internetowym dużo wartościowej treści oraz pisz o tym jak najwięcej w innych miejscach.

1. Dużo treści

Celem Google jest dostarczanie użytkownikom odpowiedzi na wszystkie pytania jakie mu zadają. Google skądś musi czerpać odpowiedzi na te pytania. Potrzebuje stron, do których może odsyłać.

Mimo, że wydaje się, że na wiele pytań bez problemu można już znaleźć odpowiedzi, to jednak najlepsze odpowiedzi są tylko na te najbardziej popularne pytania. Im bardziej zawężone pytanie, tym trudniej Googlowi wskazać właściwe strony.

Cokolwiek użytkownik wpisze w Google, to zawsze jakaś strona jest podawana. Tyle, że nie zawsze ta właściwa.

Dlatego własnie należy publikować dużo treści na różne tematy związane z tym co sprzedajesz. O wiele łatwiej bowiem przyciągnąć ruch na wiele różnych artykułów niż na jeden artykuł opisujący bardzo popularną rzecz.

Dotyczy to również sklepu internetowego. Wówczas jeśli chcesz, aby jakiś produkt był pozycjonowany w Google, musisz publikować różne artykuły na jego temat i linkować do tego produktu w sklepie.

Przy tej okazji zaznaczam, że pozycjonowanie sklepu powinno się sprowadzać właśnie do tego, aby pozycjonować pojedyncze produkty i strony, a nie cały sklep jako taki.

2. Wartościowa treść

Jak już napisałem powyżej, Google musi dostarczać użytkownikom odpowiedzi. Oczywiście użytkownicy Google oczekują wartościowych odpowiedzi. Oczekują, że kiedy Twoja strona zostanie im zaproponowana w Google, to znajdą na niej to, czego szukają.

Dlatego tak ważne jest, aby treści na Twoich stronach zawierały dokładnie to, czego szuka użytkownik. Muszą być wystarczająco wyczerpujące, aby użytkownik się nimi zainteresował. Aby pozostał na stronie odpowiednio długo i najlepiej, aby po przeczytaniu odpowiedzi wykonał jakąś dalszą akcję, zamiast wycofywać się i szukać odpowiedzi pod innym linkiem w Google.

Google testuje na ile strona, którą podaje w wynikach wyszukiwania, jest atrakcyjna dla użytkowników. Jeśli użytkownicy z tej strony szybko uciekają, to taka strona będzie spadać w wynikach wyszukiwania.

Dlatego właśnie tak trudno pozycjonować w Gooogle sklep internetowy. W zdecydowanej większości przypadków sklepy nie mają wystarczająco dużo wartościowych treści o produtkach, które sprzedają. Nie wystarczy mieć dużo dobrych produktów z jednym zdjęciem. Trzeba te produkty szczegółowo opisywać i zamieszczać dużo zdjęć. Z punktu widzenia czytelności sklepu często to jest trudne. Dlatego dobrą praktyką jest wspomaganie sklepu blogiem. W sklepie umieszcza się wtedy podstawowe informacje o produkcie, a na blogu pisze się o wszelkich innych sprawach, z którymi to co sprzedajesz ma cokolwiek wspólnego. Czyli wracamy do pierwszego punktu – dużo treści. Tyle, że teraz dodaliśmy, aby te treści były wartościowe.

3. Linki do Twoich treści

Wstawianie linków do swoich stron internetowych na różnych blogach, forach, katalogach, serwisach społecznościowych itp. jest podstawowym działaniem, który stosunkowo szybko może przyciągnąć Ci ruch z innych stron niż Google. Warto wspomagać się tą metodą również dlatego, że Google zwraca uwagę na to, ile linków prowadzi do Twojej strony z innych miejsc w sieci.

Choć przyznam szczerze, że nie jest to absolutnie niezbędne dla pozycjonowania. Znam strony, które niemalże nie mają linków zewnętrznych, a jednak pozycjonują się w Google i mają stamtąd ruch. Jednak jeśli chcesz zwiększyć skuteczność swojego pozycjonowania w Google, to szukaj różnych sposobów na zwiększenie widoczności Twoich stron w sieci internetowej również poza wyszukiwarką.

Nie chodzi jednak tylko o to, aby wstawiać same linki. Chodzi o to, aby te linki były umieszczone w odpowiednim kontekście i w miejscach, gdzie są szanse, że przegląda dużo osób z Twojej grupy docelowej. Linki powinny być tylko częścią treści, która zachęca do kliknięcia w nie. I tu nie chodzi o to, aby było napisane “Kliknij tutaj”, ale aby było podlinkowane słowo, które jest jedną z fraz, na które chcesz się pozycjonować, czyli przyciągać do siebie klientów. Treść zawierająca link powinna być tak napisana, aby było widać, że na pewno warto opuścić aktualną stronę i powędrować do Ciebie.

Jeśli zaczniesz stosować 3 powyższe rzeczy, gwarantuję, że Twoje strony będą coraz lepiej się pozycjonować się nie tylko w Google, ale również w innych wyszukiwarkach (mam doświadczenia, że te same zasady sprawdzają się nawet w innych zagranicznych wyszukiwarkach, jak np. rosyjski yandex). Jeśli więc chcesz pozycjonować swoje strony, publikuj dużo wartościowych treści i wspominaj o nich na różnych stronach w internecie. Czy potrzebujesz do tego firmę pozycjonującą?

Zarejestruj się na webinar Pozycjonowanie na zawołanie

Marketing w Internecie  Tematy: , , , , . 0

Pozycjonowanie na zawołanie – czyli jak zdobyć ruch na stronie i klientów do sklepu internetowego

Nic Ci po witrynie firmowej i sklepie internetowym, jeśli nie masz na nich ruchu. Ten ruch z nikąd się nie weźmie. Musisz go jakoś przyciągnąć. Pozycjonowanie jest pierwszą rzeczą, która powinna Ci przyjść w tym momencie do głowy. Choć często samo nie przychodzi.

Dzwonią i piszą do Ciebie firmy z propozycją usług pozycjonowania. Wydaje się, że bez żadnego ryzyka możesz w to wejść. Jednak tak naprawdę nie masz pojęcia ile ryzykujesz wiążąc się umową na usługę, nad którą nie masz kontroli. Pozycjonowanie jest więc niezbędne w sprzedaży internetowej, ale niezbędne jest też wiedzieć jak takie pozycjonowanie jest przeprowadzane.

Musisz też pamiętać, że zwykłe pozycjonowanie nie daje natychmiastowych efektów w ruchu i sprzedaży. Trzeba na niego trochę poczekać. Często co najmniej kilka miesięcy.

A co byś powiedział, aby mieć pełną kontrolę nad pozycjonowaniem i na zawołanie mieć efekty w postaci ruchu na stronie?

Zarejestruj się na webinar

Od kilku miesięcy pracowałem nad pozyskaniem wartościowych osób do zespołu specjalistów, który przyczyniałby się do zwiększania ruchu na stronach i sprzedaży internetowej niemal na zawołanie. Po długich, mozolnych i intensywnych poszukiwaniach oraz przeprowadzonym wielotygodniowym procesie wdrożenia ich w działalność, którą prowadzę od kilku lat dla moich klientów, udało mi się skompletować wysokiej klasy zespół osób gotowych działać w taki właśnie sposób. Efektem tych działań będzie teraz między innymi pozycjonowanie na zawołanie.

Szczegóły wypracowanej przez nas metody będziemy przedstawiać przez najbliższe tygodnie. Już dziś zapraszam Cię na webinar Pozycjonowanie na zawołanie – czyli jak zdobyć ruch na stronie i klientów do sklepu internetowego. Spotkanie on-line poprowadzę w sobotę 13 czerwca 2015 r. o godz. 10:00 rano. Zarejestruj się już teraz, a dzięki temu to, co przedstawimy w najbliższych dniach odnośnie pozycjonowania, będzie bardziej dopasowane do Twoich potrzeb.

Przy rejestracji pytamy bowiem o adresy stron, które mają być pozycjonowane. W każdej działalności jest nieco inaczej. Jest inna konkurencja, są inne rynki zbytu. W związku z tym trzeba trochę inaczej podejść do pozycjonowania witryny w celu przyciągnięcia ruchu i uzyskania sprzedaży w możliwie najszybszy sposób. Na pewno więc uważniej przyjrzymy się tym branżom, które pierwsze pojawią się w rejestracji na webinar.

Tym samym zapraszam więc gorąco do aktywnego udziału w przygotowaniach do czynności „pozycjonowanie na zawołanie”.

Marketing w Internecie  Tematy: , , , . 0

Jak zmienić nazwę domeny bez utraty pozycjonowania?

Rozważasz zmianę nazwy domeny? Zastanawiasz się czy jest możliwość by po wpisaniu w przeglądarkę lub internet (Google) wyświetliła się pod tym samym hasłem nowa domena. Nie wiesz czy będzie tylko można umieścić informację z linkiem na “starej” stronie (tej na razie aktualnej).
Tak, jest to istotne pytanie ze względów promocyjnych. Ważne aby dotychczasowe działania nie poszły na marne. Oto więc co na ten temat warto wiedzieć.
Czytaj dalej →

Marketing w Internecie, Tworzenie stron internetowych  Tematy: , , . 0

Zmień nazwę na przycisku “Zamówienie z obowiązkiem zapłaty”

Od 25 grudnia 2015 r. przycisk zamówienia, które wiąże się z obowiązkiem zapłaty musi mieć zapis, który jasno mówi, że taki obowiązek występuje. W ustawie zapisano nawet propozycję, aby napis brzmiał dokładnie “Zamówienie z obowiązkiem zapłaty”. Niestety okazuje się, że taki napis nie wpływa pozytywnie na liczbę zamówień w sklepie.

Czytaj dalej →

Marketing w Internecie, Prawo w e-commerce, Sklep internetowy  Tematy: , , , . 0

BEZPŁATNE PORADY
dla Internetowych Sprzedawców
x

Chcesz regularnie otrzymywać
Biuletyn Sprzedawcy Internetowego?

 

Wpisz Imię: *
Wpisz Email: *
Wpisz 4: (filtr antyspamowy)

Wysyłając to zgłoszenie zgadzasz się z Zasadami Prywatności.

W każdej chwili możesz zrezygnować!