Koszyk zakupowyTypowe podejście do sprzedaży polega na tym, ze po prostu kupujesz coś taniej i sprzedajesz drożej.

Dlaczego ludzie są gotowi zapłacić Ci więcej niż ty płacisz? Bo sprawiasz, że ten produkt oni mogą otrzymać.

Poza internetem wiązało to się z tym, ze zorganizowałeś dostawę od wytwórcy do odbiorcy. W Internecie też tak się dzieje, tyle że…

…to dostarczanie zaczyna coraz bardziej tracić na znaczeniu.

Mały sklep osiedlowy ma racje bytu, bo jest pod nosem. Mimo, ze większość zakupów mieszkańcy robią w markecie, to i tak od czasu do czasu będą do tego małego sklepu zaglądać bo jest najbliżej.

W Internecie odległość do sklepu jest nieistotna. Każdy sklep internetowy jest tak samo dostępny. Niezależnie gdzie na świecie jest prowadzony.

Choć w sumie niezupełnie. Dochodzi bowiem jeszcze kwestia dostawy. W końcu wysyłka do Wrocławia z USA będzie znacznie dłużej szła niż z Warszawy. Ale już wysyłka z Warszawy będzie tak samo długo szła jak wysyłka z Koziej Wólki, czy innej dowolnej miejscowości w Polsce.

Jeżeli odległość zaczyna tracić na znaczeniu, to co ci jeszcze pozostaje?

Dlaczego jeszcze te małe sklepy osiedlowe mają racje bytu? Dlaczego lubimy tam kupować?

Bo mamy z kim porozmawiać i dobrze znamy te osobę, która nam sprzedaje.

Tak samo zorganizuj swój sklep internetowy. Zacznij od tego, że stań się przyjazny dla swojego klienta już od jego pierwszego kontaktu z Twoją internetową stroną.

Nawet najbardziej bajerancki sklep internetowy, z „koszykiem”, który tak naprawdę nie jest koszykiem, z tysiącami produktów, które widać tylko w dwóch wymiarach, z opisem, który jest tylko notatką z pudełka, nie zastąpi relacji człowieka z człowiekiem.

To nie znaczy jednak, ze musisz w takim sklepie dyżurować i być dostępnym na jakimś komunikatorze. Wystarczy, ze się pokażesz na… wideo.

Stwórz w swoim sklepie stronę o sobie, gdzie przedstawiasz swoją firmę swoim głosem. Nie na głównej stronie, tylko w osobnej zakładce. Nigdzie tak łatwo nie jest, jak właśnie w Internecie, jeśli chodzi o osobiste witanie się z każdym klientem. Właśnie to Ty powinieneś to zrobić – jako szef firmy, czy dyrektor sprzedaży.

Nie deleguj do tego jakiegoś aktora, modelkę, czy nawet pracownika. To Ty musisz tam się znaleźć – jako gospodarz.

Jak to zrobić, dowiesz się na warsztatach MultimediaNaBlog.pl.

Oczywiście jeżeli prowadzisz większą firmę, to warto przedstawić również innych pracowników, tych z którymi klient będzie miał później bezpośredni kontakt emailowy. Czas się zmienić i wyjść zza biurka. Daj się poznać. Pokaż, kto jest gospodarzem tego internetowego sklepu.