Kobieta przed komputeremJeżeli jesteś tu na tej stronie, to najprawdopodobniej znaczy to, ze chcesz doskonalić się w umiejętnościach sprzedaży w Internecie. Być może szukasz tylko jakiejś wskazówki, a być może chcesz kompleksowo doskonalić te sztukę.

Jeżeli szukasz rozwiązania jakiegoś pojedynczego drobnego problemu, to jest spora szansa, ze znajdziesz tutaj bądź w innym miejscu w Internecie choćby jakąś podpowiedź. Dzisiejszy Internet jest kopalnią wiedzy. I to w dodatku najczęściej darmowej wiedzy.

Kiedy jednak chcesz stałe się uczyć sprzedaży, to powinieneś wybrać sobie jakiś kompleksowy program szkoleniowy. Nie bazuj tylko na tym co jest za darmo. Na początek kup choćby jakąś książkę.

Pamiętam jak zaczynałem się koncentrować na działalności e-biznesowej, to były takie dwa momenty przełomowe w mojej edukacji. Najpierw był to internetowy obóz szkoleniowy Wandy Loskot (dziś oferowany jako oddzielny program Dynamiczny Rozwój Firmy), a później książka Piotra Majewskiego „Czas Na E-Biznes„.

Wcześniej już korzystałem z różnych porad Wandy na blogu i z bezpłatnych biznesowych czatów. Jeśli chodzi o „Czas Na E-Biznes”, to zanim pojawiła się książka korzystałem (i nawet za to płaciłem) z forum Piotra o tej samej nazwie. Jednak dopiero poukładana wiedza w całościowym programie szkoleniowym oraz w podręczniku sprawiła, ze zrobiłem duży krok do przodu.

Jednak sama wiedzą nie wystarczy. Musisz ją jeszcze wprowadzać w życie. I to najlepiej jak najszybciej się da. Dlatego właśnie tak sobie cenię wykłady Wandy Loskot, bo zawsze na zakończenie każdego webcastu podaje najważniejsze rzeczy do wykonania.

Wielu osobom to jednak nie wystarczy. Potrzebują jeszcze motywacji. Czegoś, co będzie ich stale pchać do przodu. W sprzedaży internetowej, tak jak w doskonaleniu każdej umiejętności potrzebna jest systematyczność. Trzeba regularnie krok po kroku robić nowe rzeczy, aż stopniowo dojdziesz do wprawy, że coraz więcej będziesz robić odruchowo i podświadomie. Jednak szczególnie na początku ważne jest, aby ktoś nas przez to poprowadził.

Dlatego warto wybrać sobie jakiś wzór, mentora, czy też nauczyciela za którym będziesz podążać. Oczywiście warto czerpać wiedzę z różnych źródeł, ale przez pewien czas lepiej skupić się na jednym. Na kimś kogo chcemy najbardziej naśladować lub zdobyć umiejętności, które ta osoba posiada.

To przynajmniej sprawdziło się u mnie. Koncentracja zawsze przynosiła mi największe efekty. A koncentracja na jednym kompleksowym programie szkoleniowym przynosiła zawsze oszałamiające efekty. Jednak pod głównym warunkiem: że od razu wprowadzałem w życie choć część tego, czego się dowiedziałem.

Aby nauczyć się sprzedaży internetowej wybierz więc sobie takie środowisko, w którym otrzymasz kompleksowa wiedzę w tym, czego w danej chwili najbardziej potrzebujesz. Do tego dobierz sobie przewodnika, eksperta za którym będziesz przez pewien czas podążać. No i najlepiej uzupełnij to takim otoczeniem, które będzie sprzyjać Twojej systematyczności.

Na przykład zorganizuj sobie czas na regularne uczestniczenie w spotkaniach na żywo przez Internet. Samemu dość trudno nauczyć się czegokolwiek. Już za samą możliwość spotkania na żywo z innymi osobami, ktore zajmują się tym co my, warto zapłacić. Płacisz bowiem za motywację i systematycznosc doskonalenia umiejętności obsługi swojej internetowej sprzedaży.