Na moim nowym blogu o zarabianiu na szkoleniach w Internecie otrzymałem komentarze, z których wynika ze bardzo wiele osób pragnących rozwijać sprzedaż internetowa zmaga się z problemami technicznymi. Co z tego, że wiemy co stosować w internetowej sprzedaży, jeżeli nie potrafimy tego używać?

Rozmawiałem wczoraj z moim przyjacielem Lechem Nowakiem, dlaczego tak wielu ludzi mimo uczestnictwa w różnych kursach i szkoleniach nadal nie potrafi wdrożyć w życie zdobytej wiedzy. Aspekt techniczny w Internecie okazuje się bardzo kluczowym elementem. Kiedy uczysz się tradycyjnej sprzedaży, to od razu możesz wszystko wdrażać w życie. A kiedy musisz jeszcze dodatkowo użyć technologii, to dla wielu ludzi jest to ogromną przeszkodą.

Sama wiedza o e-biznesie więc nie wystarczy. No, może dla niektórych tak, tych co mają zdolności ku temu. Ale co z resztą? Czy jeżeli ktoś jest specjalistą w dziedzinie nietechnicznej, to od razu musi być na straconej pozycji?

Lechu stwierdził, ze wiele zależy tu od sposobu kształcenia. Chodzi o to, aby nie tylko przekazywać wiedzę, ale również weryfikować jak jest ona wprowadzana w życie. Oprócz wykładu, potrzebne są też ćwiczenia.

Prowadząc warsztaty w Internecie widzę, ze najskuteczniejszą metodą na zdobycie umiejętności technicznych jest uczenie się ścieżek wykonania poszczególnych czynności. Kiedy więc na przykład zabierasz się za naukę jakiegoś programu komputerowego, nie staraj się nauczyć wszystkich opcji jakie on ma. Naucz się tylko kilku kolejnych kroków potrzebnych do osiągnięcia celu. Myśl ścieżkami czynności.

Niestety większość podręczników i książek na temat obsługi programów komputerowych i aplikacji internetowych ogranicza się do opisu wszystkich funkcji. Szukaj raczej takich, które podają rozwiązania. Funkcje programu, których musisz użyć do osiągnięcia dowolnego efektu, nie znajdują się zazwyczaj w jednej zakładce. Po co tracić czas na naukę tego, czego akurat teraz nie potrzebujesz?

Dlatego najszybsze efekty w nauczaniu technologii osiągniesz wtedy, kiedy nie będziesz uczyć się wszystkiego, tylko skupisz się na tym, co akurat teraz jest Ci potrzebne do wykonania konkretnego zadania. Ucząc się sprzedaży internetowej szukaj więc kursów, które właśnie takie ścieżki postępowania Ci podają. Najlepiej, jeżeli jeszcze od razu w trakcie szkolenia możesz wykonać to czego się uczysz i od razu możesz uzyskać efekty.

Kursów internetowych na temat e-biznesu jest już dużo i będzie jeszcze więcej. Dobieraj wiec dla siebie takie, które nie tylko nafaszeruja Cie wiedzą, ale również poprowadzą Cie przez zawiłości technologii bez konieczności jej całkowitego odkrywania. Bo w końcu masz przede wszystkim być ekspertem w swojej dziedzinie, a nie zdobywać kolejne fakultety w e-biznesie.