Czy czujesz ten zapach?W Internecie można sprzedać naprawdę niemal wszystko. Trzeba tylko trochę pogłówkować i umiejętnie wykorzystać narzędzia jakie mamy do dyspozycji.

To tak samo jak z telewizją. Reklamy potrafią sprzedać bardzo dużo. I co ciekaw, sposób sprzedaży jest często zupełnie inny niż to odbywa się w sklepie. W Internecie jest tak samo.

Przyjrzyjmy się dla przykładu sprzedaży perfum. Wydaje się, że ludzie kupują tu głównie zapach. Albo im się podoba i kupują, albo nie podoba i szukają innego. W zwykłym sklepie faktycznie tak często jest.

Jednak pierwszym implusem do zakupu produktów zapachowych jest zazwyczaj reklama. W telewizji, w prasie lub na plakatach. Czy ta forma reklamy przekazuje zapach?

Pod wpływem reklamy klient udaje się do sklepu i oczywiście najczęściej upewnia się czy dany zapach mu odpowiada. Z czasem kiedy nabierze zaufania do marki, którą sobie upodobał, zaczyna dokonywać zakupów bez sprawdzania zapachu. Często wystarczy sam opis i obraz – to jakie emocje one wywołują u potencjalnego klienta.

Jeżeli chcielibyśmy sprzedawać w Internecie perfumy, to powinniśmy stale o tym pamiętać. Jeżeli oferujemy znane marki, to mamy o tyle ułatwione zadanie, że część pracy marketingowej zrobili za nas producenci. Ale w sumie w każdym przypadku znajdą się osoby, które nie znają jeszcze dobrze danej marki.

W Internecie masz do dyspozycji tekst, obraz, dźwięk i wideo. Pamiętaj, że to wszystko może być interaktywne. Czyli klient może szybciej trafiać na to, co go bardziej interesuje.

Sprzedając zapachy mniej znanych marek, powinieneś nastawić się na klientów, którzy poszukują określonych wrażeń i odczuć. Oczywiście mogą poszukiwać też określonych zapachów. Pomyśl, jak można nazwać zapachy? Jakie wyrażenia potencjalni klienci mogą wpisywać w internetowej wyszukiwarce?

W pierwszej kolejności w Internecie wyszukuje się według słów. Dopiero później działa obraz. Dlatego tak ważne jest aby Twoje internetowe strony miały dużo słów. Oczywiście odpowiednich do tego co sprzedajesz.

A jeżeli sprzedajesz zapachy, to opakuj te słowa w emocjonalną grafikę. Weź do tego pod uwagę fakt, że bardzo wiele osób kupuje perfumy na prezenty. To jest trochę inna grupa docelowa niż osoby, które kupują dla siebie.

Możesz też się specjalizować. W sumie im większa konkurencja, tym bardziej jest to wskazane. Jeżeli zrobiłbyś analizę konkurencji w branży zapachowej i wyszłoby, że w sieci jest już całkiem sporo sklepów z perfumami, to sprawdź ile jest sklepów z perfumami tylko dla osób aktywnych sportowo. Albo chociażby specjalizujących się w ofercie dla takich osób.

Znajdź drogę, której jeszcze inni nie obrali. W Internecie masz tę przewagę nad sprzedażą w zwykłych sklepach, że nie masz ograniczeń terytorialnych i nawet bardzo wąska grupa docelowa może okazać się bardzo opłacalna.