Od 13 czerwca 2014 w całej Unii Europejskiej powinny obowiązywać jednolite przepisy dotyczące praw konsumentów. Przepisy te w dużym stopniu wpływają na działalność sprzedawców internetowych. Można to traktować albo jako utrudnienie dla przedsiębiorców, albo jako… okazję do wyprzedzenia konkurencji.

W Polsce przepisy, które nałożyła dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE z dnia 25 października 2011 r. w sprawie praw konsumentów będą realizowane w oparciu o uchwaloną 30 maja 2014 r. Ustawę o prawach konsumenta. W związku z tym, że w naszym kraju ustawa wchodzi w życie dopiero 6 miesięcy od dnia jej ogłoszenia, przedsiębiorcy mają jeszcze czas na dostosowanie swoich stron internetowych do jej wymagań.

Oto najważniejsze zmiany jakie wprowadza w życie nowa:

  1. Wydłużenie prawa zwrotu towaru z 10 do 14 dni, ale za to z prawem do rekompensaty za obniżenie wartości towaru. Czas liczony jest od chwili otrzymania towaru, a nie zawarcia umowy.
  2. Wydłużenie czasu szczególnej ochrony konsumentów, związanej z domniemaniem o wadzie ukrytej z pół roku do 1 roku.
  3. Sprzedawca zwraca koszty wysyłki towaru od sprzedawcy do konsumenta (najtańszy oferowany przez sprzedającego).
  4. Obowiązkowe informowania konsumentów o ich prawach.

Każdy z tych punktów wyjaśniam na nagraniu z webinaru.

Dac lepszą gwarancję niż inniTraktuję to też jako okazję do zmian w działalności sprzedaży internetowej, która wychodzi poza to, co wymaga ustawa. Jedną z takich zmian, która może dać Ci nowych  klientów jest kwestia udzielanej gwarancji. Oto kilka przykładów gwarancji, które możesz zaoferować swoim potencjalnym klientom:

  1. Czas na zwrot dłuższy niż 14 dni.
  2. Prawo wymiany produktu na dowolny inny.
  3. Wieloletnia gwarancja na produkt.
  4. Dodatkowe działania prowadzące do prawidłowego wykorzystania produktu przez klienta.
  5. Gwarancja skuteczności działania produktu i odniesienia korzyści z jego używania.

Przykłady i szczegółowe ich omówienie znajdziesz na wideo.

Zapraszam na kolejne, spotkania na żywo w internecie z cyklu „Co tydzień nowy inny sposób na pozyskiwanie klientów z internetu” – w każdy poniedziałek o godz. 11.

Zarejestruj się na następne spotkanie na żywo!