Dwa tygodnie temu w „Marketingu przy kawie” ukazał się artykuł o wynikach badań polskich sklepów internetowych.

Biorąc pod uwagę wyniki liczby internautów w Polsce (artykuł na łamach PC Format) widać, że sprzedając przez Internet możesz teraz dotrzeć do ponad 4 milionów Polaków w wieku powyżej 15 lat zainteresowanych zakupami w sieci. Można to porównać do wielkości populacji mieszkańców województwa mazowieckiego w wieku od 15 lat (wg GUSu w 2005 r. było to ok. 4,3 mln osób).

W 2003 roku funkcjonowało w województwie mazowieckim około 60 tysięcy placówek handlowych (PoradnikHandlowca.pl). Jeżeli porównamy to do zaledwie 2,5 tysiąca liczby polskich sklepów w Internecie, to od razu widać jaki duży potencjał tkwi w sprzedaży internetowej.

Oczywiście rynek handlu w Internecie kieruje się trochę innymi regułami niż handel tradycyjny. Tutaj często większą część obrotów może przejąć kilku dużych graczy. Dlatego tym bardziej warto abyś już teraz poważnie podszedł do kwestii rozwinięcia sprzedaży poprzez Internet.

Jeżeli jesteś mniejszym sprzedawcą i nie stać Cię jeszcze na większe inwestycje w e-biznes, to póki co, powinieneś dobrze wykorzystać potencjał platformy aukcyjnej Allegro. Obroty serwisów akcyjnych stanowią znaczną część obrotów polskiego e-commerce.