5 lat temu, 9 maja 2007 roku opublikowałem mój pierwszy wpis na blogu o sprzedaży internetowej.

Zacząłem pisać pod adresem mirekszmajda.wordpress.com (tu jest ten pierwszy wpis), ustawiając tylko przekierowanie z adresu SprzedawcaInternetowy.pl. Nie miałem wówczas bowiem pojęcia, jak WordPressa zainstalować  na własnym hostingu. Najważniejsze było dla mnie podjąć decyzję czym chcę się zajmować i zacząć to robić.

Pomysł zrodził się z pasji do technologii komputerowych, do działalności w internecie, do przedsiębiorczości i chęci pomagania innym. Miałem już duże doświadczenie w sprzedaży na Allegro, mając tytuł Supersprzedawcy, prowadziłem też kilka sklepów internetowych oraz osobiście sprzedawałem usługi przez internet.

Motywatorem do działania i podjęcia decyzji była Wanda Loskot, mój biznesowy mentor z USA, a konkretnie jej ówczesny przyjazd do Polski. Miałem konkretną datę i wiedziałem, że cokolwiek zdecyduję, muszę to do tego czasu zdecydować. Uczestniczenie w jej internetowych szkoleniach coraz bardziej przybliżało mnie do decyzji, że czas zająć się jedną rzeczą. Czymś co będzie mnie najbardziej pasjonować.

Decydując się na projekt „Sprzedawca Internetowy” połączyłem wszystko to, w czym byłem najlepszy. Przez te 5 ostatnich lat rozpoznałem większość potrzebnych do sprzedaży internetowej. Oto jak to mniej więcej wyglądało rok po roku:

  • Rok 1. (2007): Prowadzę bloga, badam rynek i buduję listę emailową.
  • Rok 2. (2008): Rozpoczynam sprzedaż pierwszych kursów, sprzedaję i prowadzę mój pierwszy warsztat „Blog Dla Eksperta”.
  • Rok 3. (2009): Organizuję pierwsze webinary (Radio Internetowych Sprzedawców). Dzielę się moją wiedzą i doświadczeniami z multimediów, zarabiania na wiedzy oraz z obsługi autorespondera na warsztatach „Multimedia Na Blog”, „Zarabianie Na Ekademia.pl” i „Arcymistrz Zaawansowanego Autorespondera”.
  • Rok 4. (2010): Rozwijam stałą i regularną pomoc w formie Klubu Internetowych Sprzedawców. Prowadzę Telewizję Internetowych Sprzedawców. W oparciu o kolejne doświadczenia nagrywam i prowadzę kolejne warsztaty: ze spotkań on-line („Zarabianie Na Spotkaniach”) oraz z pracy z Camtasia Studio (warsztat „Sztuka Instrukcji Wideo”).
  • Rok 5. (2011): Rozpoczynam pierwsze wdrożenia systemów do marketingu w internecie. Zestawiam znane mi praktyczne metody marketingu internetowego w ramach dużego 5-miesięcznego warsztatu „Sekrety Marketingu Relacyjnego” oraz dzielę się wiedzą z tworzenia prezentacji w ramach warsztatu „Mistrz Prezentacji”.

Niektórzy może pomyślą, że to nie jest jakaś rewelacja, że to nie jest jakoś superszybko. Fakt, przyznaję, też bym chciał aby to działo się w 5 miesięcy, a nie 5 lat. Nie uważam się za jakiegoś geniusza. Wiele musiałem się nauczyć i stale muszę trzymać rękę na pulsie, aby działać zgodnie z metodami prowadzącymi do sukcesu. Bardzo łatwo bowiem jest odpuścić i zboczyć z kursu. Szczególnie wtedy, kiedy pojawiają się pierwsze sukcesy.

Dla mnie najważniejsze było jednak rozwijać się nie tyle szybko, ale przede wszystkim sukcesywnie i koniecznie z korzyścią dla klientów, nawet jeżeli nie działo się to szybko. Wytrwałość i konsekwencja to najważniejsze elementy, które sprawiły, że jestem dziś tu gdzie jestem.

Nigdy nie prowadziłem masowego biznesu. Zawsze bardziej stawiałem na indywidualną obsługę, gdzie mogę się zaprzyjaźnić z każdym klientem z osobna i każdemu pomóc, tak jak tego potrzebuje. Aby naprawdę odniósł korzyści z mojej pomocy.

Teraz w tym 2012 roku, już w 6 roku działalności, rozpocząłem kompleksowe stałe wsparcie, już nie tylko przez samą edukację. Przede wszystkim świadczę usługi: instalacje, usługi wdrożeniowe oraz biznesowy coaching. Robię to jednak tylko dla wybranych klientów, tych którzy przejdą pozytywną weryfikację po wypełnieniu ankiety na stronie AswRekawie.pl.

Dzięki temu mogę jeszcze bardziej skupić się na wybranych firmach i moja pomoc może być o wiele bardziej skuteczna niż dotąd. Analizuję bowiem, teraz także z moim zespołem, każdy aspekt internetowej działalności moich klientów. A dzięki świadczeniu kompleksowej usługi, mam też narzędzia, dzięki którym jestem w stanie u każdego wdrożyć w życie to czego dotąd uczyłem.

I to jest moją główną dewizą na najbliższy rok: mniej znaczy więcej, czyli mniej klientów, a więcej efektów! Dzięki temu każdy mój klient może odnieść więcej korzyści niż korzystając z wiedzy, która jest dostępna dla każdego. Jest większa szansa, że konkurencja jeszcze z tego nie korzysta i dzięki temu możesz być zawsze o krok przed nią.

A w końcu chodzi o to, abyś sprzedawał coraz więcej w internecie. To dziś jest moją pasją!