Kiedy piszesz do swojego klienta lub innego biznesowego partnera wiadomość email, koniecznie pisz w taki sposób, aby było to łatwe do przeczytania przez osobę, która będzie to czytać.

Jeżeli chcesz aby klient szybko Ci odpowiedział, aby dostawca ustosunkował się do Twojej prośby, aby nawiązać z kimś współpracę lub załatwić inną pilną sprawę za pomocą emaila, koniecznie stosuj się do następujących zasad:

  • Wpisz do wiadomości tytuł. Niech on od razu mówi o co chodzi w emailu.
  • Przywitaj się.
  • Przejdź jak najszybciej do rzeczy. Nie rozwlekaj się wpisując swoje wszystkie przemyślenia.
  • Pisz krótkimi zdaniami.
  • Dziel tekst na krótkie akapity. W emailu akapitem może być nawet jedno zdanie.
  • Nie pisz nigdy całych wyrazów wielkimi literami.
  • Używaj małych i dużych liter, zgodnie z zasadami polskiej gramatyki.
  • Linki do stron internetowych najlepiej podawaj z przedrostkiem http://
  • Podpisz się co najmniej imieniem, ale najlepiej również nazwiskiem.
  • Podaj adres swojej internetowej strony.

Wszyscy mamy coraz mniej czasu. Otrzymujemy coraz więcej wiadomości email na nasze skrzynki. Dlatego tak ważne jest aby ułatwiać ich odczytywanie.

Jeżeli będziesz przestrzegał powyższych zasad, to gwarantuję, że zaczniesz uzyskiwać znacznie częściej i szybciej odpowiedzi od tych do których piszesz.